Вправи для розвитку дрібної моторики рук

 

Вправи для розвитку дрібної моторики руки

Розвиток дрібної моторики - що варто знати? - Центр Teddy Bear Day Care

Для чого слід розвивати точність рухів пальців рук (дрібну моторику) ?

Вченими  доведено, що розвиток рук знаходиться в тісному зв’язку  з розвитком мовлення та мислення дитини.
Рівень розвитку дрібної моторики та координації рухів рук – один з показників інтелектуального розвитку і, відповідно,  готовності до шкільного навчання.
Як правило, дитина, яка має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно мислити, у неї достатньо добре розвинута увага, пам'ять, зв’язне мовлення.
Для відточення навичок є кілька етапів. Усе починається з невеликої швидкості, напруги в рухах, неточності. Далі – поступове зникнення неточностей у рухах. Далі – автоматизовані рухи, які не є енерговитратними для дитини. До цього треба прагнути. Адже якщо дитина спрямовуватиме багато зусиль на регуляцію моторної сфери, вона вичерпуватиметься. Зрештою, у дитини буде розсіяна увага, слабка пам’ять, сильна втомлюваність, низька працездатність, негативізм, інші негативні поведінкові прояви.
Зазвичай і на жаль, діти з ООП народжуються з неврологічним статусом або набувають його з часом. Від цього страждають три сфери в тій чи іншій мірі: рухова, психічна й мовленнєва. Навіть у разі доброї моторики, це може поширюватися на кисть руки й пальці або на органи оральної мускулатури. Це – індивідуально.
Тому, коли ми в закладах загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням маємо таку дитину і складаємо для неї індивідуальну програму розвитку, треба передбачити розвиток дрібної та артикуляційної моторики.
Перевірте, чи вміє Ваша дитина зав’язувати  шнурівки?





Чи знає назви пальців рук?





Вправи для розвитку дрібної моторики

Познайомтесь з іграми та вправами, котрі сприяють розвитку тонких рухів пальців рук



1. Різноманітні пальчикові ігри. Наприклад, дорослий  розказує вірш, а дитина почергово загинає пальці на правій руці, тоді на лівій.

П’ять пальці на руці твоїй
Назвати їх зумій.
Перший палець – боковий –
Називається ВЕЛИКИЙ.

Третій твій палець –
Як раз в середині,
Тому СЕРЕДНІЙ
Назвали його.

Палець другий –
Вказівник старанний, -
Тому називають його
ВКАЗІВНИЙ.

Палець четвертий
Зовуть БЕЗІМЕННИЙ.
Неповороткий він
Та впертий.

Зовсім як в сім’ї ,
Брат наймолодший.
По рахунку він п’ятий,
Звуть його МІЗИНЕЦЬ.



 
6.  Робота з пластиліном, ножицями, папером; малювання кольоровими олівцями.


Можна пограти з різнокольоровими  прищіпками. Для цього виріжте з картону найпростіші форми (коло для сонечка і  квітки, напівколо для їжака, трикутник для ялинки і т.д.) запропонуйте дитині придумати ще щось.
 

4.  Цікаві ігри з сірниками:
- можна викладати візерунки за схемою;
- без схеми;
- придумати самостійно із певної кількості сірників


 
  
 









Немає коментарів:

Дописати коментар

  Діти з особливими потребами Психолого-педагогічна діагностика розвитку дітей                                      з психофізичними вадами ...