Вправи для розвитку дрібної моторики руки
Для чого слід розвивати точність рухів пальців рук (дрібну моторику) ?
Вченими доведено, що розвиток рук знаходиться в тісному зв’язку з розвитком мовлення та мислення дитини.
Рівень розвитку дрібної моторики та координації рухів рук – один з показників інтелектуального розвитку і, відповідно, готовності до шкільного навчання.
Як правило, дитина, яка має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно мислити, у неї достатньо добре розвинута увага, пам'ять, зв’язне мовлення.
Для відточення навичок є кілька етапів. Усе починається з невеликої швидкості, напруги в рухах, неточності. Далі – поступове зникнення неточностей у рухах. Далі – автоматизовані рухи, які не є енерговитратними для дитини. До цього треба прагнути. Адже якщо дитина спрямовуватиме багато зусиль на регуляцію моторної сфери, вона вичерпуватиметься. Зрештою, у дитини буде розсіяна увага, слабка пам’ять, сильна втомлюваність, низька працездатність, негативізм, інші негативні поведінкові прояви.
Зазвичай і на жаль, діти з ООП народжуються з неврологічним статусом або набувають його з часом. Від цього страждають три сфери в тій чи іншій мірі: рухова, психічна й мовленнєва. Навіть у разі доброї моторики, це може поширюватися на кисть руки й пальці або на органи оральної мускулатури. Це – індивідуально.
Тому, коли ми в закладах загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням маємо таку дитину і складаємо для неї індивідуальну програму розвитку, треба передбачити розвиток дрібної та артикуляційної моторики.
Зазвичай і на жаль, діти з ООП народжуються з неврологічним статусом або набувають його з часом. Від цього страждають три сфери в тій чи іншій мірі: рухова, психічна й мовленнєва. Навіть у разі доброї моторики, це може поширюватися на кисть руки й пальці або на органи оральної мускулатури. Це – індивідуально.
Тому, коли ми в закладах загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням маємо таку дитину і складаємо для неї індивідуальну програму розвитку, треба передбачити розвиток дрібної та артикуляційної моторики.
Чи знає назви пальців рук?
Вправи для розвитку дрібної моторики
Познайомтесь з іграми та вправами, котрі сприяють розвитку тонких рухів пальців рук
П’ять пальці на руці твоїй Назвати їх зумій. Перший палець – боковий – Називається ВЕЛИКИЙ. Третій твій палець – Як раз в середині, Тому СЕРЕДНІЙ Назвали його. | Палець другий – Вказівник старанний, - Тому називають його ВКАЗІВНИЙ. Палець четвертий Зовуть БЕЗІМЕННИЙ. Неповороткий він Та впертий. |
Зовсім як в сім’ї ,
Брат наймолодший.
По рахунку він п’ятий,
Звуть його МІЗИНЕЦЬ.
6. Робота з пластиліном, ножицями, папером; малювання кольоровими олівцями.
Можна пограти з різнокольоровими прищіпками. Для цього виріжте з картону найпростіші форми (коло для сонечка і квітки, напівколо для їжака, трикутник для ялинки і т.д.) запропонуйте дитині придумати ще щось.
- можна викладати візерунки за схемою;
- без схеми;
- придумати самостійно із певної кількості сірників
Немає коментарів:
Дописати коментар